Výměna a vrácení do 30 dní
Největší plavecký sortiment v ČR
Plavecké prodejny v Praze, Brně a Plzni

Začněte (opravdu) plavat (už) během tohoto léta

Začněte (opravdu) plavat (už) během tohoto léta

Senzační plavecké prázdniny

 

Chodíte se do bazénu jen koupat, ale přitom mlsně pokukujete po dráze plné rychlých plavců? Pokud se jen nekocháte jejich sošnými postavami a chtěli byste si také tak snadno jezdit vodou, jsou prázdniny ideálním obdobím, kdy můžete na svém snu o kraulovém záběru zapracovat. Bazény jsou zase otevřené, takže pokud vám u vchodu nevadí podrobná prohlídka vašich testů či očkování, můžete směle začít. A svobodné duše samozřejmě zamíří na volnou vodu jezera nebo moře. Odměnou vám v každém případě bude snadný a rychlý pohyb vodou a jako bonus nakonec získáte i tu prohlídku sošných těl plaveckých kolegů z přehledné a kolegiální vzdálenosti.

Naučte plavat ´paní radovou´

„U svých dospělých klientů jsem vypozoroval dvě dominantní skupiny začínajících plavců. Jednak úplné neplavce, kteří mají typicky od dětství traumatizující zážitek spojený s vodou a teď se jej snaží překonat. A pak širokou skupinu rekreačních plavců, kteří mají různé motivace k tréninku a velice různorodou úroveň. Přicházejí ke mě často plavci, kteří zatím umí jen ´paní radovou´, ale líbí se jim kraul. Nebo mají plavání jako kompenzaci k jinému sportu a nechtějí jen tak planě jezdit od jednoho konce bazénu k druhému, ale někam se opravdu posunout,“ říká trenér plavání Tomáš Salinger z plavecké školy Happy Swim® .

Vybavte se na to

Dobrý úmysl máte, ale jak začít? Většina žen pochopitelně prvně zamíří za nákupem slušivých plavek. Američtí vědci určitě prokázali, že cítí-li se žena v nových plavkách jako bohyně, zvedne se její tréninkový výkon alespoň o 15%. Nejste-li parádivý typ (genderově vyváženě tu musíme přiznat, že v krásných barvách se dají sehnat i pánské plavky), můžete si udělat motivační radost plaveckou pomůckou. Ze začátku jich nebudete potřebovat celý batůžek, nebojte se!

  

„Hierarchie plaveckých pomůcek, když nepočítám plavky a brýle do vody, začíná ploutvičkami. Kupte si ty menší, plavecké, a naučte se je využívat, ale ne nadužívat. Další investicí by měl být piškot – pullboy, který můžete použít případně i jako plaveckou destičku. Packy a deska mohou být až v další fázi vašeho plaveckého nadšení a se šnorchlem bych u začátečníků počkal,“ radí plavecký trenér.

Svobodná duše, která plave na volné vodě v přírodě, nepotřebuje samozřejmě nic krom plaveckých brýlí (v obydlených oblastech možná i plavek). My ve Swimaholic mu samozřejmě doporučujeme mít plaveckou bójku, kterou na sebe upozorní okolojedoucí rychlé čluny. Navíc se do ní dají schovat třeba klíče od auta, takže bude absolutně nezávislý na čemkoliv.

 

  

Kraul pro starší a méně pokročilé

„Moje obecná rada je, aby se nadšený hobby plavec obrátil na profesionálního trenéra alespoň v úplném začátku. Můžete si domluvit individuální lekce nebo se přidat k tréninkové skupině, která je finančně výhodnější a je tam větší legrace. Až v tréninku pokročíte, jen si občas dáte konzultaci a dostanete nějaké tréninkové tipy,“ doporučuje plavecký trenér Tomáš Salinger. Pokud jste svobodná duše nebo nechcete utrácet, můžete se poučit z tréninkových videí. Naprosto nejdůležitější jsou dvě věci – adaptace na vodu a poloha vašeho těla. Cílem všech plavců je plavat rychleji, dál a při co nejmenším možném vynaloženém úsilí. Naše tělo je designované na pobyt na vzduchu, ne na husté vodní prostředí, kterému se proto musíte naučit klást co nejmenší možný odpor. „Když se chcete naučit opravdu dobře plavat, v první řadě nesmíte mít problém ponořit hlavu. Musíte umět úplně vydechnout do vody, zanořit se, rozdýchat. Když se to pořádně nenaučíte, budete při každém nádechu zbytečně vysoko zvedat hlavu, tím vám začnou padat nohy a budete klást vodě velký odpor, který budete překonávat jen s velkou námahou. Jako druhou věc proto pilujte právě správnou polohu těla ve vodě pomocí splývání (stream-line). Položte se vodorovně na vodu, zamkněte lokty za hlavou, odrazte se a splývejte. V této poloze následně začněte trénovat kraulový či znakový kop,“ radí trenér Tomáš Salinger. Teprve poté se pouštějte do větších akcí jako je kraulový kop na boku, záběry pažemi nebo dokonce front sculling.  

 

  

A co děti?

Chcete-li motivovat k plavání i své potomky, máme pro vás jednu dobrou radu. „Stejně jako u začínajících dospělých radím, aby s nimi byl trenér ve vodě. Pokud na začátečníka, který má třeba dokonce strach z vody, někdo jen volá pokyny shora nebo druhého břehu, nefunguje to. Skočte proto s dětmi do vody taky,“ doporučuje Tomáš Salinger.


  



Všechny kategorie

Přijďte navštívit naše prodejny

Praha

U Průhonu 17
Praha 7 - Holešovice
Zobrazit na mapě

Brno

Palackého třída 27
Brno
Zobrazit na mapě

Plzeň

nám. Generála Píky 2025/1
Plzeň
Zobrazit na mapě