K čemu slouží plavecká deska?

Plavecká deska je univerzální pomůcka pro plavecký trénink. Plavat s ní mohou děti i dospělí a díky různým variantám s ní lze trénovat všechny plavecké způsoby. V neposlední řadě je plavecká deska skvělým zpestřením plaveckého tréninku jak pro začátečníky co se teprve učí základům tak pro výkonnostní plavce co zlepšují techniku plavání.

Plavecká deska patří mezi základní plavecké pomůcky a společně s plaveckým piškotem, packami a ploutvemi tvoří základní set každého plavce. S těmito čtyřmi základními pomůckami se v plaveckém tréninku setkáte nejčastěji a neměly by chybět na každém tréninku či výuce plavání každého začínajícího nebo výkonnostního plavce.

 

 

 

Kdo plaveckou desku využije?

Plavecká deska je skvělým parťákem pro začínající plavce, protože dobře plave a nadnáší, čímž poskytuje oporu potřebnou pro plavecké začátky například při nácviku splývání, lepší stabilitu a polohu těla.

Dobrou službu však deska nabídne i pokročilým plavcům. Nejčastějším pomocníkem je plavecká deska pro zvýšení práce nohou a jejich výdrže. Častý motiv u plavání s deskou je například 6x 50m kraulové nohy s deskou.

 

 

Možnosti držení plavecké desky

Možnosti úchopů plavecké desky

 

Desku využijete na všechny plavecké způsoby

S deskou můžete trénovat také motýlové vlnění. Chytnete si desku opět před sebou v poloze na břiše. Poté střídavě tlačíte dolů boky a obě nohy, čímž dochází k motýlovému vlnění. Pro usnadnění tohoto cvičení je dobré použít i plavecké ploutve

Deska má opravdu široké využití, protože s ní můžete nacvičit i znakové nohy. Uchopíte desku před sebou z obou stran a přitiskněte si ji k hrudi. Pokud je vám to příjemnější, můžete ji i celou obejmout celými pažemi. Pak se jen položíte na hladinu na záda, odrazíte se od zdi bazénu a kopáte nataženýma nohama, podobně jako u kraulu. 

S plaveckou deskou můžete jednoduše trénovat prsařský kop. Stačí desku chytit před sebou a soustředit se na práci nohou. Deska vám pomáhá udržovat horní část těla na hladině, vy se tedy snažíte, aby neklesala spodní část těla, což zajistíte právě správnýma prsařskýma nohama. 

Pro trénink kraulu se deska také hodí, protože díky svému vztlaku udržuje vaše tělo v ideální horizontální poloze a zabraňuje klesání ke dnu. Desku můžete držet opět před sebou v poloze na břiše a jen správně kopat nohama.

Trénovat však můžete i kopání na boku, kdy desku držíte jen v jedné ruce před sebou, druhou máte podél těla a plavete na boku. Při tomto cvičení již trénujete i dýchání do boku. Dále desku využijete při nácviku kraulových paží, kdy se fixací jedné paže můžete plně soustředit na práci druhé.

 

 

Tip na závěr

Při častém používání plavecké desky díky opírání se o desku a jejímu vztlaku mohou bolet ramena. Po delším plavání s deskou nezapomeňte zařadit vyplavání s uvolněnými rameny. Například znak soupaž. 

Pokud trénujete znakové nohy, nemějte desku položenou na vodě celou její plochou, ale jen okrajem. Poplave vám to rychleji a lépe se drží směr.

I s plaveckou deskou se dají dělat plavecké obrátky. Zkuste to také. :-)



Všechny kategorie

Přijďte navštívit naše prodejny

Praha

Vladivostocká 1460
Praha 10 - Vršovice
Zobrazit na mapě

Brno

Palackého třída 27
Brno
Zobrazit na mapě

Plzeň

nám. Generála Píky 2025/1
Plzeň
Zobrazit na mapě