Výměna a vrácení do 30 dní
Největší plavecký sortiment v ČR
Plavecké prodejny v Praze, Brně a Plzni

K čemu slouží plavecká deska?

K čemu slouží plavecká deska?

Plavecká deska je univerzální pomůcka pro plavecký trénink. Plavat s ní mohou děti i dospělí a díky různým variacím s ní lze trénovat všechny plavecké způsoby. V neposlední řadě je deska skvělým zpestřením plaveckého tréninku. 

Používejte plaveckou desku

Plavecká deska je skvělým parťákem pro začínající plavce, protože dobře plave a nadnáší, čímž poskytuje oporu potřebnou pro plavecké začátky. 

Dobrou službu však deska nabídne i pokročilým plavcům. Ti ji využijí zejména k fixaci jedné části těla, aby se mohli více soustředit na jinou část. Nejtypičtější je držení desky v rukou před sebou, čímž se trénuje kopání a posilují se nohy. Základní držení desky je v horní části, kdy si o desku opřete i celé předloktí. Nesmí vám však sahat dál, abyste měli dostatek prostoru pro hlavu. Dále si desku můžete vleže na zádech držet před břichem nebo pod hlavou a trénovat znakový kop.

Správné držení plavecké desky

Možnosti úchopů plavecké desky
 

Jak používat plaveckou desku

Deska je skvělou pomůckou pro první seznámení s vodou a pro trénink dýchání do vody a splývání. Jednoduše začněte na mělkém konci bazénu, natáhněte před sebe ruce s deskou a po nadechnutí se odrazte nohama od zdi a položte se na hladinu, obličejem do vody. Tělo nechte přirozeně plout dopředu, dokud vám nedojde dech.

Desku využijete na všechny plavecké způsoby

S plaveckou deskou můžete jednoduše trénovat prsařský kop. Stačí desku chytit před sebou a soustředit se na práci nohou. Deska vám pomáhá udržovat horní část těla na hladině, vy se tedy snažíte, aby neklesala spodní část těla, což zajistíte právě správnýma prsařskýma nohama. 

Pro trénink kraulu se deska také hodí, protože díky svému vztlaku udržuje vaše tělo v ideální horizontální poloze a zabraňuje klesání ke dnu. Desku můžete držet opět před sebou v poloze na břiše a jen správně kopat nohama.

Trénovat však můžete i kopání na boku, kdy desku držíte jen v jedné ruce před sebou, druhou máte podél těla a plavete na boku. Při tomto cvičení již trénujete i dýchání do boku. Dále desku využijete při nácviku kraulových paží, kdy se fixací jedné paže můžete plně soustředit na práci druhé.

Plavecká deska Finis

S deskou můžete trénovat také motýlové vlnění. Chytnete si desku opět před sebou v poloze na břiše. Poté střídavě tlačíte dolů boky a obě nohy, čímž dochází k motýlovému vlnění. Pro usnadnění tohoto cvičení je dobré použít i plavecké ploutve

Deska má opravdu široké využití, protože s ní můžete nacvičit i znakové nohy. Uchopíte desku před sebou z obou stran a přitiskněte si ji k hrudi. Pokud je vám to příjemnější, můžete ji i celou obejmout celými pažemi. Pak se jen položíte na hladinu na záda, odrazíte se od zdi bazénu a kopáte nataženýma nohama, podobně jako u kraulu. 

Cvičení s plaveckou deskou je však důležité prokládat cvičeními na paže, protože její přílišné používání v kuse může zatěžovat ramena. Navíc nohy jsou tou méně podstatnou částí každého plaveckého způsobu, hlavním hnacím motorem jsou vždy ruce. Vyberte si ideální plaveckou desku nebo desky a vyrazte na trénink!



Všechny kategorie

Přijďte navštívit naše prodejny

Praha

U Průhonu 17
Praha 7 - Holešovice
Zobrazit na mapě

Brno

Palackého třída 27
Brno
Zobrazit na mapě

Plzeň

nám. Generála Píky 2025/1
Plzeň
Zobrazit na mapě